09 februari, 2014

Old boys toys


Naples is een "old boys town."
Old boys die in de eerste plaats verliefd zijn op hun auto.
Daarna volgt een vrouw. Het liefst een blonde vrouw.

Is ze geblondeerd en haar gezicht volgespoten, dan is het hoogstwaarschijnlijk zijn vrouw. In alle andere gevallen betreft het een pleziertje.

Hoe dan ook, deze Maserati vond ik prachtig.

Zo prachtig dat ik mijn camera pakte.

En toen parkeerde er opeens een Porsche naast mijn foto-object.
Opzettelijk.
Met moeite kwam er een grijsaard uit. Iets te gehaast, want hij viel er meer uit.

Ik was al op het trottoir toen ik achter mij een donkere stem hoorde:
"Aren't you going to take a picture of my car as well?"
 
Ik draaide me om en schudde nee.
"Why not????," dramde het zeventig-plus-jarige-kind door.
 
'Too ordinary.' 
***

Geen opmerkingen: