15 september, 2021

Allegaartje


Gaar waren we vanmorgen zeker.
Het was een onrustige nacht in de te warme caravan. Manlief kreeg het, en dat is echt jaren geleden, benauwd.
Naar adem snakkend zat hij op de rand van zijn bed.

Naast zijn QVar had hij Ventolin nodig, en laat ik die nou (voor mijzelf) bij me hebben. Hij zat nog keurig in de verpakking.

Vanmorgen had hij weer lucht, maar een lange autorit zat er niet in. Het was gisteren te inspannend geweest.

Grote supermarkten zijn niet in de buurt.
Daar moesten we 12 kilometer voor rijden. Niet erg, hoor ik u denken.

Maar wel wanneer je door Annecy↓ moet.
Welke richting je ook opgaat, aan Annecy ontkom je niet. 
Zonder caravan irriteert het al. Laat staan met caravan.

Onderweg besloten we een stukje langs het meer te lopen.
We vinden het beiden niet bijzonder.

De Zwitserse en Italiaanse meren verkiezen we ver bover dit meer.
Maar goed - we zijn hier nu geweest.
Afstrepen en nooit meer terugkomen.


Mooi, oud huis. Maar zeldzaam.
Ultra moderne appartementgebouwen worden bewoond door voornamelijk rijke yuppen.

We zien ze langs het meer rennen en later in hun Porsche stappen.

Dat beeld had ik gisteren ook.
Skioorden met grote, onbewoonde appartementgebouwen. Geen idyllische dorpjes zoals in Zwitserland en Oostenrijk.


↕Met de caravan in dit soort verkeerssituaties terecht komen is gewoon lastig. Het houdt op.
Vertrek: ik gok op zaterdagochtend vroeg.

We hebben een route via de bergen gevonden, zodat we Annecy kunnen vermijden.
Die weg hebben we vanmiddag uitgeprobeerd. Is te doen met de caravan.

Waar we naartoe gaan?
Tja, dat weten we nog niet.
Linksaf of rechtsaf.
Dat is het voordeel van kamperen. Je kunt op laatste moment het roer omgooien.


Over de camping ben ik positief.
De plaatsen zijn groot. We hebben 10 ampère, trage wifi (betaald), en het sanitair is top.

Kokend heet water en voorzieningen worden goed schoongehouden.
Momenteel is het bijna leeg en gezien het weer denk ik ook niet dat het echt vol zal stromen.

Nadeel: voor een boodschap moet je de auto pakken.
Dus heb ik bij de supermarkt afbakbroodjes gekocht.

Geen opmerkingen: