20 september, 2021

Ik moe(s)t nog iets terughalen


Even terug naar de Elzas.
In Riquewihr kocht ik een Michelingids bij de Office de Tourisme.

Ik wilde contactloos pinnen.
Dat ging niet goed. Ik neem daar altijd een bewijs van mee.
Ook bewaar ik steevast mijn pinbonnetjes!! Hetzelfde geldt voor de creditcardbetalingen.

De tweede keer ging het goed, hoewel ik wel vond dat het lang duurde eer de betaling werd goedgekeurd.
Was normaal volgens de medewerkster.

Een week later bekeek ik mijn rekeningenoverzicht en........twee keer afgeschreven.

€14,90 is geen groot bedrag, maar ik wilde toch weten hoe het zat.
Ik belde het kantoor.

De medewerkster moest het aan haar baas vragen en zou terugbellen.
Dat deed ze met een ingewikkeld verhaal, waar ik niets aan had.

Dus ging ik de volgende dag terug met mijn bewijsjes.
Blijkbaar verwachtte de baas me, want ze had de administratie van die aankoopdag bij de hand.

Volgens haar was het een fout van mijn bank en moest ik bij mijn bank verhaal halen.
Dat pikte ik niet 1, 2, 3. Maar mijn geld kreeg ik niet terug.

Het feit dat zij er maar meteen vanuit ging dat het de fout van mijn bank was kon ik niet hebben.
Mijn man heeft zijn beste jaren aan die bank gegeven en hoewel het niet meer DE bank van toen is blijf ik een zwak houden voor die bank.

In de auto ben ik toch gaan bellen.
Na 15 minuten werd ik te woord gestaan.
Heel aardig.

"Ja, Frankrijk. We hebben hier dagelijks mee te maken. Het geld wordt aanstaande donderdag teruggeboekt. Ik raad u aan in Frankrijk niet meer contactloos te pinnen."

Het geld stond inderdaad na twee dagen op mijn rekening. De moeite heeft mij waarschijnlijk meer gekost.

Sindsdien pin ik niet meer contactloos.
En de bonnetjes blijf ik bewaren. Het is niet de eerste keer dat ik een onterecht afgeschreven bedrag terug heb weten te vorderen.

Sweet memories:
Vanmorgen aten we (gepoachte) twee eitjes van de boerderij.
Madame had de legdatum op ieder ei geschreven. Zo dierbaar.

Vanavond ging het laatste restje mierzoete pruimenjam van Madame door de yoghurt.

We denken veel aan ze.
Momenteel is de oogst in volle gang.
Ik hoop niet dat ze de regen hebben (gehad) die ons in de Haute Savoie teisterde.

↓Kijk eens naar de nota voor 14 dagen heerlijk kamperen (alles inclusief).
Dat betaal je voor één nacht in een luxe hotel.

Geen opmerkingen: