07 augustus, 2022

Folfar - Angus, Schotland


Het was een onrustige nacht.
Manlief moest er om de haverklap uit voor grote boodschappen. Extra lastig omdat onze wc aan boord vol was.

Wij slapen sowieso minder goed wanneer we er vroeg uit moeten.
Ik had de wekker op 6.45 uur gezet. Manlief dacht dat we er lang over zouden doen.

Even na half acht konden we wegrijden, maar dat lukte niet. De caravan bleef stokstijf staan.

Auto op de rem?
Neen.
Caravan op de rem?
Neen.
Had de mover dan negen dagen aangestaan?
Ja.

Snel opgelost, maar manlief twijfelde aan de bandenspanning van de caravan, dus langs het eerste tankstation.

Op google kon ik niks vinden over de bandenspanning van de Fendt. De manual van de caravan bracht uitkomst.
Vervolgens moest de bar omgezet worden in psi (Engels). Ik geloof dat ze nu zachter zijn dan ze waren.
Nou ja, we gaan op zoek naar een hanteerbare bandenspanningsmeter. Altijd handig om bij je te hebben.

We reden om en om. Het zat op deze zondagochtend allemaal mee.

We waren er al om 12.20 uur. Veel te vroeg want de CC-regel voor deze camping is 13.00 uur inchecken.
En daar houdt dit warden-echtpaar zich strikt aan.


Maar niet erg, want nu mochten we als nr.2 een pitch uitzoeken.
Nr.1 sprak ons in gebroken Nederlands aan. Hij bleek een oud NAVO-man die in Maastricht had gewoond.

Ik was niet direct gecharmeerd van deze camping, maar dat veranderde toen hij mij liet zien waar de goede plaatsen waren.
En op zo'n plaats staan we nu, vlakbij een loch - dus ik hou mijn hart vast voor de muggen.

De warden vertelde dat ze vandaag meer dan 40 new arrivals verwachten.


Nr.1 legde mij uit waar de supermarkten waren: Aldi, Lidl en Tesco. Hij wees naar rechts.....up the road.

Terwijl manlief in bed lag voor zijn middagtuk, ging ik op onderzoek uit. 
Vanaf de camping sloeg ik rechtsaf, had ik moeite met een behoorlijke helling..........maar geen Aldi.
Wel een vrij ongezellig straatbeeld.
Veel leegstand, wat altijd armoedig overkomt.

Covid? Brexit?


Ik sprak een oudere vrouw aan die met dubbele tong antwoordde.

Iemand anders hoorde mij Aldi zeggen en wees de juiste weg. In plaats van rechtsaf moest ik vanuit de camping linksaf. Dus all the way back.

Ik moet zeggen, een uitstekende Aldi.


Veel buiten zitten zal ik hier niet. Het ziet inderdaad zwart van de muggen.
Dat hadden we drie jaar geleden bij Loch Lomond ook.

Maar er is genoeg te ondernemen.
Misschien doen we een hotelovernachting in the Highlands. In ieder geval staat Glamis Castle (geboortehuis van the queen mother) en St. Andrews op het programma.
****

Geen opmerkingen: