12 augustus, 2022

Glamis Castle



De huidige graaf van Strathmore gunt ons een genereus kijkje in een klein deel van dit prachtige kasteel dat al sinds de 14e eeuw het bezit is van de familie Lyon (en later Bowes) is.

Het is het geboortehuis van Elisabeth, de moeder van de huidige Britse vorstin - maar ook van prinses Margaret.

Wij waren hier jaren geleden, maar ik was veel vergeten.
Dit is een absolute aanrader!!


Ik kon de rondleiding, dankzij de wifi ter plaatste, uploaden op mijn telefoon.


Hier kwam ik in een bus vol Portugezen terecht met twee gidsen. De Schotse gids zag mij rondtrekkende bewegingen maken en kwam naar me toe.

Hij voelde zich bezwaard. "U moet zich vooral niet haasten, mevrouw. U mag u ook bij de rondleiding aansluiten."
Heel vriendelijk, maar daar had El helemaal geen trek in, dus na de biljardkamer wist ik los te komen van de groep en maakte ik nog een paar mooie foto's van de zitkamer waar zojuist de schoonmaaksters aan de gang waren.
Ook wel bijzonder.


Een beeldschone, warme kamer.
Ik voelde liefde.


↑Vanuit zijn bed had George en mooi uitzicht op zijn kappe vrouw. Ze had gewoon naast hem moeten liggen.


Mijn liefde voor poppenhuizen laaide op.


↑Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht.


Tijdens mijn bezichtiging was manlief met Jacky gaan wandelen.
Hij was moe.

Maar ik wilde nog wel iets van de tuinen zien en Jacky wilde graag met mij mee, mits ik wel de schaduw opzocht.


↑Memorial voor prinses Margaret.


↕Italian garden


↑Begraafplaats voor de honden.


We wilden naar het strand, maar zagen van verre al zeedamp.
De thermometer daalde razendsnel.

Dus dan nog maar een wandelingetje door dit natuurreservaat.


Jammergenoeg kunnen wandelaars niet dichter bij het loch komen, Dit om vogels hun rust te gunnen.

Maakt niet uit: Glamis was het hoogtepunt.
******

Geen opmerkingen: