07 mei, 2023

6 en 7 mei (Dartmoor)


6 mei: de dag van de kroning, Pim Fortuyn werd in 2001 vermoord en Jacky werd 9 jaar.

Maar ook de dag van vertrek en dat deden we vroeg. We moesten door een paar stadjes heen waar de nodige festiviteiten op het programma stonden, dus…………..

Juist, en dan ben je een uur te vroeg bij de ferry naar Southampton en mag je ook een half uur eerder varen.


Heel fijn, want het bleek een lange natte, mistige rit te worden. Geen pretje om te rijden.

Ver na tweeën arriveerden we op de gereserveerde camping in Lydford/Devon – aan de rand van het Dartmoor National Park.

Het is een betrekkelijk kleine Caravan Club camping met prachtig uitzicht en betaalbare wifi. Eindelijk kan ik mijn verhaal weer eens kwijt.


Op de ons aangewezen plek (de camping was volgeboekt vanwege weer een bank holiday) hadden we geen tv ontvangst. De schotel bleef doelloos draaien. 
De kleinere plek naast ons was nog vrij, maar voorbestemd voor een campertje.

Echter, die mensen gunden ons hun plaats – en inderdaad, daar hadden we meteen ontvangst. Als dank heb ik ze meteen een fles Elzasser Muscat gegeven.

Vandaag was het een steile wandeling (heen via de trap naar beneden) naar de (National Trust) Lydford Gorge = waterval. Terug was veel zwaarder, maar we hebben het volbracht.

Het leek zo makkelijk................


↑Nog niet....

↓Vervolgens zijn we the moors ingereden. Altijd prachtig.


↓Het lammetje lag roerloos naast haar moeder, waardoor manlief even dacht dat het dood was.
Maar toen ik uit de auto kwam liepen ze gelukkig beiden weg.


Pony's met veulens.
Het veulen vond de auto lekker warm en nestelde zich tegen de voorkant. Ik moest er wederom uit om ze vriendelijk te vragen opzij te gaan.


↑Princetown: HM Prison Dartmoor


↕St.Michael and All Angels: gebouwd door Amerikaanse rijgsgevangenen.


↑Brentor Church, waar ik nog een keer naartoe wil lopen - maar de klim vanaf de waterval zit nog in de benen.
*****

Geen opmerkingen: