06 mei, 2023

Een vol programma op laatste dag


Nog steeds blog ik in een informatiehuisje en gaat het niet zoals ik wil
Balen!!

Ook de laatste dag op the Isle of Wight hebben wij goed besteed.

Alleen bleek dit huis zwaar in verval. Jammer, maar ook bijzonder want er werd een bruiloft voorbereid. De vader van de bruid vertelde mij dat hij voor de kou en regen vreesde.

Toen ik vroeg waarom de bruiloft op de dag van de kroning was antwoordde hij: “we were first.”

Enfin, ik maakte wat foto’s (sorry, maar het plaatsen gaat niet zoals ik wens) en vroeg me af hoe het feest eruit zou komen te zien.

Daarna reden we (eerst verkeerd) naar Whippingham. Onderweg zagen weer de nodige vervallen huizen en gebouwen. Dat geeft een mistroostige aanblik.

En al die zandzakken voor de deur.

St. Mildred’s church is beeldschoon. Koningin Victoria kwam hier vaak. Ze had haar eigen ingang.

Haar jongste dochter Beatrice trouwde hier met prins Henry of Battenberg (later Mountbatten). Ze liggen hier ook begraven.

De kerk was vandaag dicht. Vrijwilligers waren aan het schoonmaken en anderen vochten tegen het onkruid op de begraafplaats. Maar voor ons werd een uitzondering gemaakt, waarvoor manlief met een gulle gift bedankte.

Zoveel geschiedenis. Ik wilde er het liefst nog uren ronddolen.

De warden ging ons voor.





↑Victoria's eigen ingang.














↑Ook mensen die voor Albert en Victoria liggen hier, zoals haar telegrafist.






Maar we hadden nog niet alles van Osborne (waar we gisteren waren) gezien. En dat landgoed is zo fascinerend.

Het busje bracht ons naar the Swiss Cottage dat speciaal voor de kinderen van Albert en Victoria was gebouwd. Ze hadden hun eigen moestuin en leerden daar hoe “gewone mensen” leefden.

Daarna wandelden we naar het privé strand.

Het busje reed ons terug naar de ingang.

Wij dronken thee in de zon waarna ik persé wilde afsluiten met the walled garden.

Zo leuk om in een omgeving te zijn waar de meest opzienbarende koningin van het VK zo graag en vaak kwam met haar gezin.

















Geen opmerkingen: