29 mei, 2023

Hopelijk tot volgende jaar, Mevagissey


De rust is weergekeerd na een roerig weekend.
Bankholiday (= 2e Pinksterdag) bracht ook wat minder sociaal volk naar deze landelijke camping.

Een klein busje met ouders, twee tieners en een agressieve labrador settelden zich zaterdag naast ons.

Wij heetten ze welkom, probeerden een praatje te maken (zoals gebruikelijk op een camping) - maar onze vriendelijkheid werd niet geapprecieerd.
"Geen aardige mensen, El."

Ze zetten een muur naast het campertje en daarbinnen gingen ze naast elkaar zitten.......met de radio in het midden....en een goed gevulde koelkast van Budweiser.

Want ja, er moest twee dagen lang naar live verslagen van het voetballen geluisterd worden.
Gisteren wist ik moed te verzamelen om er wat van ze zeggen. Ik legde uit dat wij liever niet mee wilden luisteren en dat wij onze deur dichtdoen wanneer we tv kijken.

Ze zei de radio zachter te zetten, maar daar was weinig van de merken.

De Duitse buren aan hun andere kant keken mij vol bewondering aan. Zij hadden er nog veel meer last van, aangezien de wind hun kant op stond.

Tot overmaat van ramp ging de bbq ook nog aan.
De witte camper van de Duitsers stond binnen no time in de rook.


Enfin, ze zijn opgekrast, de rust is weergekeerd.

Wij zetten vanmorgen de auto in een woonwijk boven Mevagissey en gingen wandelen.
De huizen liggen er prachtig.


Vervolgens naar ons favoriete dorpje: Mevagissey!!

↑Vaders met zoontjes zitten op de kade en halen veel krabbetjes naar boven.
↓Wij nestelen ons voor een paar uur op een bankje aan de haven en genieten van de reuring.

Manlief geeft commentaar wanneer een opa en kleinzoon moeite hebben om de speedboot aan te meren.
"Dat gaat ze zo nooit lukken," zegt hij op genietende toon.

Uiteindelijk lukt het ze wel.
De beste stuurlui....


Het is ons al eerder opgevallen: milieuregels worden hier met voeten geschonden.
(Ik verbaasde mij er al eerder over dat in de farmshop van Lobb alles in plastic verpakt wordt).

Locals zijn oude boten aan het opknappen.
↑ De afgeschuurde verf wordt de haven ingeveegd. Er drijft een plastic werkhandschoen in het water↓.

Een lekke waterslang bovenop een elektrisch snoer dat verbonden is aan een schuurtmachine lijkt ons ook niet echt handig.


Alle lekkere eetkraampjes doen de maag van manlief knorren.
↑Hij heeft zijn oog laten vallen op een crèpe met crab, garnalen en avocado: een delicatesse.

Naast ons zitten drie kinderen met boxjes op schoot.
Ze genieten van (stukjes) fish&chips.

Ik zie alleen maar genietende mensen om mij heen en dat maakt mij gelukkig.

Hoewel het afscheid van Mevagissey mij zwaar valt.

Geen opmerkingen: