19 mei, 2023

Zijn schreeuw werd overstemd door de stem van de zee


↑Met z'n vieren, is dat geen luxe?!

Aan hemelvaartdag gaan ze in het VK voorbij. Volgende week maandag is weer een bank holiday.
Onze buurman vertelde dat feestdagen in de week (behalve kerstmis) geen vrije dagen zijn. De Britten houden meer van een lang weekend met een vrij maandag.

Volgend weekend zal het dus een stuk drukker zijn.

We gingen terug naar het aantrekkelijke Trevaunance Cove aan de noordkust - Atlantische Oceaan.

De vorige keer was ik aan een pad begonnen terwijl manlief met de hond op het strand was. Ik was teruggekeerd toen mijn maag begon te draaien vanwege de hoogte.

Vandaag zouden we het panoramische pad samen lopen.


De vergezichten zijn werkelijk adembenemend, zelfs met zeedamp.
Manlief wilde niet verder: "mijn maag draait."
Precies wat ik de eerste keer had.

Ondertussen werden we links en rechts ingehaald door jonge fitte mensen op hardloopschoenen die ons zagen worstelen met het steile, rotserige pad en bezorgd vroegen "are you allright."


↑Ik nam dit pad, maar dat werd me niet in dank afgenomen.
Wel schoot ik een aantal mooie plaatjes.


↑In de verte zag ik hem driftig gesticuleren. Hij was boos, terwijl ik juist de schijterd ben als het om klimpartijen gaat.

Zo schattig dat Jacky niet naar beneden wilde totdat ik er was.




↑De mijnen die bewaard blijven doen herinneren aan een zwaar, armoedig -en ongezond verleden.
Vandaag begon zonnig maar al snel betrok het en moest er iets warms aangetrokken worden.


Als snoepje mocht Jacky, voor zover ze nog puf had, achter een bal aan hollen op het strand.
*****

Geen opmerkingen: