11 mei, 2023

De eerste van 21 dagen, met een lawine van indrukken


We zijn in Cornwall en staan drie weken op een farm camping vlakbij de zuidkust, met prachtig uitzicht.

Het was een vrij korte rit. Maar toch gebeurde er iets vervelends onderweg. Tijdens een plasstop ontdekte ik de tv op de grond. Die was uit de arm gevlogen. Ik schrok me kapot.

Gelukkig bleek de tv het nog te doen, wat ik echt een wonder vind.

Het is niet de eerste keer dat we in Cornwall zijn. We kennen het goed. 


De idyllische dorpjes, de weergaloze kusten, het lekkere eten en de onbedorven natuur hebben een enorme aantrekkingskracht.
Het oogt allemaal zo vriendelijk.

Alleen die kleine weggetjes zonder zicht vind ik minder prettig. Maar je moet ze nemen wil je op de mooie plekken komen.

Vandaag troffen we het met het weer en het heldere zicht.

Op weg naar Veryan (favoriet van manlief) kwamen we langs een prachtig 13e eeuws kerkje.


Onderweg kwamen we langs verrassende, onbekende strandjes.


St.Symphorian church in Veryan

↑Portcatho, waar we uiteindelijk ook terecht zouden komen - maar dat wist ik niet toen ik deze foto nam.


↑Veryan beach
↓Het onbetaalbare Nare hotel.


↑St.Mawes
↓Op weg naar St.Anthonie's reden we door een erehaag van bloemen.


↑Falmouth


↑Lighthouse
↓The light of our life


Portcatho.
Daar heb ik mijn hart aan verpand.


Tot besluit een heerlijk kopje thee met scones.

In Truro deed ik boodschappen en pas tegen vieren waren we thuis.
Een superdag!!
******

Geen opmerkingen: