02 juli, 2006

Dit en dat

Wij reden gisteren over de Brienenoordbrug richting Zeeland. Onderweg kwamen wij Ruud en Ria in hun Golf-cabrio tegen. Het zal rond het middaguur geweest zijn.
" Die gaan ook wat verkoeling opzoeken ", zei ik.
Een paar uur later las ik op teletekst dat hij om 2 uur een afspraak met de koningin had op Noordeinde.
Ze waren dus even de weg kwijt. Ik hoop wel dat hij een kam bij zich had.

Ja, het kabinet is gevallen, maar niet gebroken. Er zit een scheur in, veroorzaakt door D66 en Ruud gaat het lijmen. Eind dit jaar mag de lijm loslaten want dan zijn er verkiezingen.

Sprak ik eerder over een lang reces? Dat slik ik in.
De dames en heren moeten direct aan de campagneslag en hun strategie bepalen. Wie wil het met wie doen? Flirtpartijen en scheldkanonnades, dat gaan we de komende maanden zien en horen.
Ben heel benieuwd naar de nieuwe partij van Pastors, Eerdmans en Wilders?

Wij hadden gisteren een feest in het wit bij dierbare vrienden.
Wit, de kleur van de onschuld, van de maagdelijkheid. Het kwam wel goed uit in deze tropische temperaturen, het is koel dragen.
Ook wel lastig, want je kon mensen niet van elkaar onderscheiden.
"Heb jij Kees gezien"?
"Mmmm, ja die heeft iets wits aan".
Zelf had ik heel stout een knalrode sjaal omgehangen en P. had een blauwe broek aan.
Mijn fantasie ging met mij aan de haal: " zijn deze mensen allemaal wel zo onschuldig??" Camouflage bedekt de oppervlakte, niet de ziel, daar kwam ik deze avond op een pijnlijke manier achter.
Naarmate mijn bloed rosé werd, werd het zwart steeds zwarter en het wit steeds witter.
Ik schreef de gastheer vanmorgen: het was een perfect scenario voor een wasmiddelcommercial.

Ik ga nu verkoeling aan de Zeeuwse wateren zoeken, overdenk mijn zonden en laat mijn gedachten varen.

Geen opmerkingen: