31 juli, 2006

Braveheart de Jodenhater.

Onderstaand bericht op de site van o.a. RTLZ en de Leeuwarder Courant viel mij op en maakte mij boos.

Excuses Mel Gibson voor rijden met slok op
Berouw komt na de zonde. Zo ook voor acteur Mel Gibson, die vrijdag werd opgepakt voor rijden onder invloed.
Weerzinwekkend

De Hollywood-acteur en regisseur heeft voor zijn wangedrag zijn excuses aangeboden.
Gibson stelde dat hij zijn hele leven heeft gestreden tegen alcoholisme en bood zijn excuses aan voor de 'weerzinwekkende terugval' en voor 'ongepast gedrag'.
Antisemitisch
De 50-jarige Oscar-winnaar, op borgtocht vrijgelaten, prees de Californische politiemannen die hij tijdens zijn aanhouding nog had verwenst. De filmster zou zijn uitgebarsten in een antisemitische tirade, waarbij hij volgens Amerikaanse media onder meer uitriep dat joden verantwoordelijk zijn voor alle oorlogen in de wereld.
Agent
Gibson zei nu dat hij toen 'handelde als iemand die zich totaal niet meer in de hand had'. "De agent die me aanhield, deed gewoon zijn werk. Ik ben blij dat ik werd aangehouden voordat ik iemand heb kunnen verwonden."

Ik ben geen fan van de filmacteur, noch van de regisseur Gibson. Zijn antisemitische denkbeelden, als praktiserend orthodox katholiek, vind ik verwerpelijk en gevaarlijk.
Hij heeft dat in "the passion of the Christ" op een gruwelijke manier publiekelijk gemaakt. Ik had geen zin in een bloedige hersenspoeling van een paar uur.
Gibson is een zeer conservatief denkend mens, die wel een modern medium tot zijn beschikking heeft om zijn ideeën werelds te maken.
Terecht kreeg was er veel commotie rond die film, maar hij kwam ermee weg en haalde weer miljoenen binnen, waarvan een deel wel richting Vaticaan zal zijn gegaan. Zo was je je geweten schoon, nietwaar?
Gibson is roomser dan de paus en ik vraag mij af of Benedictus hier blij mee is.

De hele wereld was in januari in rep en roer over cartoons van een Deense journalist.
Daar werd op gereageerd met bedreigingen, aanslagen en andere gewelddadigheden.
Mel Gibson bereikt een miljoenenpubliek over de hele wereld met zijn films, drogeert ze met zijn sektarische bedenksels, onder het mom dat het historische feiten zijn.
Amerikaanse vrienden, van Italiaanse komaf en dus katholiek, waren laaiend enthousiast en Gibson was hun held. Het was allemaal volkomen waar wat ze hadden gezien, geen discussie over mogelijk.
Eenzelfde reactie had ik al gehoord nadat ze de DaVinci Code hadden gelezen. Ook dat was allemaal waar, geen discussie over mogelijk.
De meeste Amerikanen zijn naïef en heel makkelijk te beïnvloeden door de media. Ze geloven wat ze zien en daar haakt een ophitser als Mel Gibson graag en makkelijk op in.

Nu is mijnheer dus met een slok teveel opgepakt en wederom in een antisemitisch gescheld losgebarsten.
Van welke zonde zou hij nou echt spijt hebben gehad?

Geen opmerkingen: