03 juli, 2006

Seizoenen

Vanmorgen kwam de schoorsteenveger onze schoorsteen raggen in Brouwershaven.
Toen realiseerde ik mij, hoe idioot vroeg men alweer met het volgende seizoen bezig is.
De schoorsteen is weer brandschoon.
Ook het haardhout is nu veel goedkoper, dus daar moet ik één dezer dagen achteraan. Twee kub. tegen de schuur opstapelen.
De winkels houden al een maand lang uitverkoop. Dat begint nog voordat de zomer überhaupt is begonnen.
Bij de Bijenkorf hangen reeds de eerste stukken van de wintercollectie.
De wintergidsen liggen bij de reisbureaus en ook ik heb mijn 3 weken in februari al al geleden geboekt. In ons geval is dat puur vanwege de prijs en de zekerheid dat we die vluchten hebben. We gaan tenslotte iedere winter weg.
Buiten vallen de mussen van het dak en ademt men smog in.
Hier binnen zit ik in het donker, met ramen en deuren dicht evenals de gordijnen en schermen.
Kunstlicht zorgt ervoor dat ik kan zien wat ik typ.

Het lijkt wel winter.

Geen opmerkingen: