08 februari, 2008

Bier met een smaakje

The Cheesecake Factory is niet wat de naam doet vermoeden. Het is een 'chain' van bovengemiddelde restaurants. We waren er nog niet eerder geweest.

Een enorm restaurant - een enorme bar - een enorme hoeveelheid waiters - een enorm menu.
Vreemd vonden wij het dat bier en cocktails niet geprijst stonden.
P. nam een glas Cabernet Sauvignon van $ 7,50. Ik vroeg aan onze ober wat een biertje ((Michelob Ultra) moest kosten. Hij had geen idee en deed een ruwe schatting van $ 7,-. Even aan de bar vragen kwam niet bij hem op.

Ik voelde dat dit niet mijn avond werd. Daarom bestelde ik veiligheidshalve maar Fish and Chips.
Het bier(glas) smaakte naar chloor. Dat overkomt ons regelmatig hier. Het zit in de (tap)leidingen of in de zeep, dat ze in de afwasmachine doen.

Ik riep de manager. Ze vond het duidelijk niet leuk. 'We never had a complaint before'.
Een stommer - achterdochtiger - antwoord had ze niet kunnen geven.

P. vroeg (terecht) of ze vond dat wij logen.
Mijn bier en glas gingen terug. Ik zei dat ze de glazen onder de kraan moesten afspoelen.
Het nieuwe bier(glas) was goed.

Nog geen vijf minuten later was er opschudding in de bar. De manager rende van tafel naar tafel en heen en weer naar de bar. Terloops knikte ze me toe.

Tien minuten later stond ze weer aan onze tafel.
'Thank you so much. You were right. We had more complaints after yours. It's bleach and I guess it's in the detergent'.

De rekening kwam. Michelob Ultra: $ 4,50.

Geen opmerkingen: