20 februari, 2008

Rectificatie

Menno & Iet zijn niet Menno & Iet. Ze zijn - wat ik eerder (vanwege de kleding) veronderstelde - Amish.
Maar dan gaan ze wel heel erg hun boekje te buiten. Daarom ook mijn verwarring.

Ze rijden hier in een auto, ze kaarten, hij drinkt en rookt en..................................ze huren dvd-tjes bij the frontdesk.
Stout?
Of is het toegelaten, omdat ze niet thuis zijn.
Hypocriet, zoals alle religies.

Het herinnert mij aan een anekdote van mijn schoonvader, die huisarts was in Zeeland.
Hij was bij een zieke boer geroepen. Er werd opengedaan, maar de zieke man bleek in de stal te liggen. Mijn schoonvader trof hem daar aan, kijkend naar ´Sport in Beeld`.
Zonder blikken of blozen zei hij, ´ja dokter, ons geloof verbiedt televisie in huis´.

Zo lees ik dat ons "rood/zwarte kousenkabinet" een drie-kindergezin toejuicht. Maar seksprogramma's op de televisie zijn uit den boze. Alle naakte exposures zijn uit den boze.
De slaapkamer is een onneembare vesting: gordijnen dicht, onder de dekens en wanneer het echt nodig is een vies filmpje om de lust op te wekken.

"De Jacobsladder" van Maarten 't Hart. Lezen mensen!!

Geen opmerkingen: