22 december, 2008

Fans

Vandaag bezoek uit Amsterdam en Arnhem.

Lezers van (bijna) het eerste uur, de (tweeling)zusjes Claartje en Emmy. Ze reageren wel eens en zijn sowieso iedere dag (veelvuldig) op Vertelsels te vinden. Door lezers als zij krijg ik dagelijks de nodige dosis schrijfadrenaline.
Met Claartje onderhield ik ook mailcontact toen zij voor langere tijd in de V.S. verbleef. En ook toen was Vertelsels haar link naar de dagelijkse beslommeringen in haar vaderland.

Dus vonden alle partijen dat het hoog tijd werd voor een ontmoeting. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nogal griezelig vond. Drie jaar geleden heb ik slechte ervaringen overgehouden aan een "blind date" met mensen uit de club van 100.

Maar reeds op het CS wist ik dat het goed was.
Tussen twee haakjes: vandaag heb ik voor het eerst mijn OV-kaart gebruikt. Dat ging meteen fout. Er werd 8,- afgeschreven - dus dat akkefietje moest eerst opgelost worden.

Na de koffie kwam de lunch en vervolgens de wijn. Time flies when you're having fun.

We waren nog lang niet uitgepraat. Dus liet ik de boel de boel, de kerstboodschappen de kerstboodschappen en besloten we er "een dag" van te maken.

Een borrel in het oer-Rotterdamse café Timmer (waar wel gerookt wordt) aan de ongebombardeerde Oude Binnenweg was zeer de moeite waard. Timmer kent enkel en alleen stamgasten die op elkaars rekening en uit elkaars glas drinken. Gezellig.

Vervolgens voegde manlief zich bij het damesgezelschap. Ik zag dat met lede ogen aan, maar gedoogde zijn aanwezigheid toen hij beloofde de dinerrekening van/bij Sijf op te pakken.

En zo eindigde een genoeglijke dag met twee jonge fans. Diepzinnige gesprekken over werk, ouders, liefdes en relaties, afgewisseld door lachsalvo's. Het was leuk. Het was goed.

Claartje en Emmy kennen nu de locatie van waaruit Vertelsels geschreven wordt. Ze hebben het spectaculaire uitzicht met eigen ogen kunnen aanschouwen.

En dat is niet een ieder gegund.

1 opmerking:

Emmy van Swaaij zei

Het was een eer de vertelsels locatie te mogen aanschouwen! We vonden het hartstikke leuk!!! En goed! En gezellig! Tot snel!

(Claartje en...