30 december, 2008

Heb ik weer

*************************
....en dus trok ik in het stadhuis nummer B156 voor het verlengen van een rijbewiijs. Op een schermpje verdween de tijdsduur. Ik zou ongeveer 35 minuten moeten wachten.
Gezien de hoeveelheid mensen kon ik mij dat nauwelijks voorstellen en ik kreeg gelijk.

Na vijftig minuten gebeurde er iets wat ik alleen mee kan maken.
Een technische storing.
Alle nummertjesautomaten en dito schermen stonden ineens op zwart. Er kon niet eens iets omgeroepen worden. Ik zag ambtenaren hun tas al pakken. Het was kwart over drie en het stadhuis sluit om vier uur.

Inmiddels zat ik een uur in die enorme ruimte en voelde het langzaam maar zeker van binnen gaan koken.
Alle binnenkomers werden weggestuurd. De storing zou vanmiddag niet verholpen worden hoorde ik een portier zeggen.

Dus liep ik naar één van de loketten, legde mijn oude rijbewijs en pasfoto neer en zei "ik ben binnen vijf minuten weer weg".
De ambtenaar keek mij overdonderd aan, maar was goedwils. "Als de pinautomaat het maar wel doet", zei ze.
En die deed het.

Laat Aboutaleb voortaan met zijn handen van de knoppen afblijven.

Geen opmerkingen: