******************
Hè wat heerlijk dat ik weer iets positiefs op consumentengebied kan schrijven.
Mijn Miele droger haperde.
Dus belde ik de klantenservice. Er werd een afspraak (op niet te lange termijn) gemaakt.
Keurig.
Tussen 7.45 en 9.15 uur kon ik de monteur verwachten.
Die belde om 9 uur dat hij in de file stond en dat het dus iets later zou worden.
Keurig.
Om half 10 was hij er. Met de machine was technisch niets mis.
Gelukkig.
Wel zat de condensor propvol stof. De boel werd schoongemaakt en de monteur legde mij ondertussen van alles uit. Ik wist niet eens waar de condensor zat, laat staan dat die schoongemaakt moest worden.
Vervolgens checkte hij de droger op eventuele andere mankementen.
Keurig.
Ik vertelde hem dat er in april ook een monteur was geweest. Dezelfde lampjes flikkerden, maar toen lag het aan het slot.
"Heeft hij U toen niet uitgelegd hoe U de condensor moet reinigen?" Het klonk verontwaardigd.
Ik schudde nee en gaf eerlijk toe dat ik ook niet zo ver was gekomen in de gebruiksaanwijzing.
Dat begreep hij wel.
De aprilmonteur was weliswaar ook aardig, zo consciëntieus als de decembermonteur was hij niet (geweest).
Toen het machientje weer als een droog zonnetje draaide kwam de laptop tevoorschijn. De Miele monteurs zien er niet alleen picobello uit, ze zijn ook uitgerust met de meest geavanceerde apparatuur.
Terwijl mr. Miele een éénmalige machtiging prepareerde adviseerde hij me contact op te nemen met de klantenservice. Hij kon zelfs de rapportage uit april nalezen op zijn laptop.
"Ik vind dat U toen niet goed bent voorgelicht."
Keurig.
Zijn advies heb ik opgevolgd.
De klantenservice zou het verder onderzoeken en er vandaag op terugkomen. Dat ik de gebruiksaanwijzing (6 jaar geleden) niet volledig had gelezen werd door de vingers gezien.
Vandaag kwamen ze hun afspraak weer na.
Keurig.
Ik krijg voorrijkosten plus BTW terug: toch nog zo'n € 58,-.
Jofel.
Miele. Laat je (ook) niet in de steek.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten