28 december, 2008

Koud hè

*********************
Bent u allen de kerstdagen goed doorgekomen of zit er nog een boer dwars?

Ik twijfel of ik nu meteen de kerstversierselen zal opruimen.
Maar officieel houdt 6 januari de kersttijd op. Dus wacht ik nog een weekje.
Manlief vindt het ook zo gezellig.

We gaan komende week naar Brouwershaven.
Koud hoor, want er is geen centrale verwarming. We gunnen Scooby een rustig oudjaar.

Ik vind het zo wonderlijk dat niemand het nu nog over the global warming heeft. Zou het regenen en acht graden zijn, dan werden we overladen met programma's over de opwarming van de aarde.
Maar nu het ijskoud is, wordt daar geen aandacht aan besteed.

We moesten vandaag een boodschap doen in de stad. Het was dringen op het zebrapad. De menigte hield mij warm.
Bij Intertoys stonden mensen buiten te wachten. Ik vrees voor het personeel dat het "ruildag" was.

In de Bijenkorf stond ik ook niet alleen op de roltrap (understatement).
Ineens kreeg ik een por in mijn zij. Een verdacht uitziend persoon (intuïtie) baande zich een weg naar boven, waarbij hij anderen ruw wegduwde.
Hij keek schichtig over zijn schouder naar beneden en naar boven. Hij leek en keek verdacht.

Ik besloot hem op de eerste verdieping te volgen en was van plan de beveiliging te attenderen op het vreemde gedrag van de man. Maar als je ze nodig hebt zijn ze in geen velden of wegen te bekennen.
Het ongure type duwde iedereen opzij en nam de roltrap terug naar beneden.
Ik kon nog net iemand, die onthutst achter hem stond, waarschuwen. Hangend over de leuning siste ik "beveiliging" - terwijl ik naar de griezel wees.
"Ik begrijp 'm", zei de man in onvervalst Rotterdams.

Toen ik na tien minuten op de begane grond terugkeerde, zag ik politie met een bekend figuur de winkel uitlopen.

De kou in.

Geen opmerkingen: