17 december, 2008

Grote Kuip

Toen ik het bedrag hoorde (bijna een half miljard) dat de nieuwe Kuip moet gaan kosten, dook ik even weg. Bijna wordt vast en zeker dik.
Over acht jaar moet het nieuwe multi-functie stadion er staan. Natuurlijk op Zuid.
Iedereen die moet wijken zal een rijkelijke oprotpremie ontvangen.

Maar Rotterdammers zijn zeikerds, klagers. Ook als het uitstekend gaat.
Dan zeiken en klagen ze dat het uitstekend gaat.

De ouwe Tsjuip voldoet blijkbaar niet meer.
Desalniettemin is het altijd nog het meest geliefde stadion. Het veld ligt er - vanuit alle hoeken en gaten gezien - als een biljartlakentje bij.
Maar inderdaad, er zijn wat voorzieningen - off field - die hoognodig vernieuwing behoeven. Die hoeken en gaten onder andere.

Ik mag hopen dat Feijenoord tegen die tijd weer op het niveau van 1970 is.
Ik mag tevens hopen dat de prijzen van (seizoen)kaarten betaalbaar blijven. Want dat loopt nu al schrikbarend uit de klauwen. Om het maar eens op z'n Rotterdams te zeggen.

En zo heb ook ik mijn kans gegrepen om lekker een stukje te zeiken en te klagen.

Geen opmerkingen: