12 december, 2008

Nul Twintig


Laat ik toch iets aardigs proberen te zeggen over Amsterdam.
*****
Voordat ik naar het Opzijdebat in de Westergasfabriek ging, moest ik wat eten. Bij Grandcafé Amsterdam (Watertorenplein 6) zit je als eenling onopvallend in een gigantische, maar toch sfeervolle ruimte. Er heerst een prettige, ongedwongen stemming en de bediening is uiterst adequaat en vriendelijk.
*****
De menukaart is helemaal op mij afgestemd. Ouderwetse lekkernijen, zoals griesmeelpudding met (zure) bessensap deden mij watertanden. Het was moeilijk kiezen.
Twee glazen rode Franse huiswijn, hertenbiefstuk met champignonsaus (peertjes, rode kool en puree), de griesmeelpudding en een cappuccino brachten de nota op €29,20.
*****
Bovendien had ik gezellig contact met de tafel naast mij waar Alies Pegtel (HP/de Tijd) met haar gezin zat. Ze had graag meegewild naar het Opzijdebat.
*****
Achteraf denk ik dat ze een betere avond heeft gehad in "Amsterdam."

4 opmerkingen:

cableclair zei

Ik woonde en werkte daar een jaar om de hoek. Ik ben er ook een paar keer gaan eten en ik ben het helemaal met je eens, echt een aanrader! Je kunt er ook lekker lunchen, maarrrrrrr vooral in de weekenden zijn er dan wel héél intimiderend veel kinderen.

Ellen ten Bruggencate zei

Ja, die waren er woensdagavond ook volop. Ze hebben daar de ruimte. Blik op oneindig en blij zijn dat het de jouwe niet zijn.:-)

Anoniem zei

Ach ach, waarom toch altijd zo schamper over Amsterdam? Ik heb er 10 jaar gewoond en als ik weer in Nederland zou moeten wonen (wat trouwens niet mijn voorkeur heeft) dan is dat toch de enige plek voor mij .... maar goed, ik begrijp dat je als Rotterdammer natuurlijk niet teveel aardige dingen over de hoofdstad mag zeggen .... ;)

Groeten uit Cambridge

Ellen ten Bruggencate zei

Psies Bert en omgekeerd is dat trouwens ook zo. Lees Martin Brils vernietigende column over R'dam maar eens. Dan kan en mag ik toch niet achterblijven?