15 september, 2010

Handdoekengevecht

**************************************************
Veranderingen van gedachten, -van plannen, -van afspraak, -van plaats -en van stoffelijke zaken: mijn echtgenoot heeft er moeite mee.

Als het kuipje boter niet op het tweede plankje staat, maar een etage hoger of lager, dan is het huis te klein.

Nu gaat het even over stoffelijke zaken, in de letterlijke zin des woords.
Onze badhanddoeken zijn bijna elf jaar oud. Volgens mij heb ik ze nog net in de vorige eeuw gekocht.
Het waren geen dure handdoeken. Integendeel, ze hebben me alleen Airmiles gekost.

Nu zijn ze bijna door en voelen als schuurpapier aan. Maar mijn echtgenoot heeft een Spartaanse opvoeding gehad en is hier dus aan gewend.

Toen de uitverkoop begon opperde ik voorzichtig dat het misschien tijd was nieuwe handdoeken te kopen.
"Geen denken an," riep mijn ega. "Het zijn prima handdoeken."

Ik liet hem zien waarom ze volgens mij vuilnisrijp waren.

"Ze lijken op die rafelige vaatdoekjes die oma vroeger tien miljoen keer uitkookte in de groene zeep. Hoe ouder - hoe lekkerder."

Toen ik de handdoeken onder zijn neus hield kneep hij pesterig zijn ogen dicht. "Die zijn nog prima en ik vind ze fijn."
"Valt dit niet onder het huishouden," vroeg ik. "Het huishouden is toch mijn pakkie an?"

Enfin, de discussie liep op niets uit. Daarom koos ik voor de gulden middenweg......................

en gooide alle handdoeken in de ring.

Geen opmerkingen: