29 september, 2010

Wales

***********************
Vanmorgen, na een heerlijk uitgebreid ontbijt, zijn we dan toch vertrokken naar het uiteindelijke doel van onze reis, Wales.

>>De manager van The Cornwall Hotel gaf een vijftig pond discount vanwege alle mankementen in de kamer.
Het was trouwens wel duidelijk dat wij niet de enige kamer met een kapotte televisie hadden. Toen ik maandag in de lobby zat te internetten rinkelde de telefoon in de receptie onophoudelijk. Allemaal tv-akkefietjes.

Ook vanmorgen bij het uitchecken stond iemand te klagen dat de tv het al twee dagen niet deed. De receptioniste, met haar te grote onschuldige ogen, loog zich er weer uit.
Ik had moeite me in te houden, want haar smoesjes herkende ik onmiddellijk. Alleen had ik me door haar niet met een kluitje het riet in laten sturen en was ik zelf met het voorstel van die twee kamers gekomen.<<

Evenals gisteren kon het dakje nauwelijks open. Wales en regen, een onafscheidelijke combinatie.

De omleiding bij Newport, waar de Ryder Cup wordt gespeeld, was even verwarrend. Een alleraardigste vrachtwagenchauffeur, die zijn uiterste best deed Engels te spreken, wist het goed uit te leggen.



Maar toen we in één minuut door Llangibby heen waren, ging P. wéér twijfelen (zoals gewoonlijk). Hij stopte bij the local shop, cq. postoffice (wat ben ik jaloers op de Britten, die in iedere buurtschap nog een postkantoor hebben).



En ja hoor, één minuut later reden we de oprijlaan van dit idyllische hotel op. cwrt bleddyn.
Ik durf er nu nog niet veel over te zeggen en laat DE FOTO'S weer spreken.



Het hotel stroomde vol en vervolgens ook weer leeg. Het grote openingsfeest in het rugbystadion in Cardiff lieten we, gezien de plaatsen en het tijdstip van thuiskomst, schieten. De wekker gaat morgen om 7.30 uur.

We kozen voor een quiet dinner in dit hotel. En dat viel niet tegen - om maar eens een understatement te gebruiken.

En die feestavond?

Ach, ik zet wel een CD van Shirley Bassey op.
**************************************************************

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ellen, wat heerlijk dat je ons laat meegenieten van je reiservaringen.
Ik krijg zo het idee niets te missen.
Vandaag wrs. de oefenrondjes op Celtic Manor! Met je toestel weer in de aanslag! Ik ben benieuwd.
Dit weekend probeer ik via sport1 of de bbc niets te missen.
Cheers ook voor P., Hetty

Ellen ten Bruggencate zei

Hetty, je mist niets!! Nou ja, kou, regen en ergernis. Nog nooit heb ik zo'n slecht georganiseerd golftoernooi meegemaakt.

Gelukkig kwam P. twee uur na mij - met exact dezelfde ervaring - terug in het hotel.