27 september, 2010

Maismuur


We zijn verhuisd, van het westen naar het zuiden van Cornwall.
Pendragon House had niet het beloofde internet en lag erg ver van alles af.

Nu zitten we even buiten St.Austell in een hotel dat in maart van dit jaar door de Countess of Wessex is geopend. Volgens mij is zij de vrouw van prins Edward.


De televisie doet het (even) niet, maar verder is het een aanrader. Er is internet, maar die is wel héééééél erg langzaam. Daarom laat ik het Picasa-album nu even schieten. Morgen misschien.

Het televisieprobleem is (tijdelijk) mooi opgelost.
Omdat ik de koffers net had uitgepakt zag ik verhuizen niet zo zitten. De gratis upgrade sloeg ik af.
"Zijn er nog mooiere kamers dan deze," vroeg ik verbaasd aan manlief.

We hebben nu twee kamers tot onze beschikking. Eén om in te slapen en televisie te kijken en de kamer met onze spullen. In de donzige hotelbadjassen schrijden wij over de gang van kamer naar kamer.
Wonderful!!

De zuidkust van Cornwall hebben we zo'n 25 jaar geleden met ons kind "gedaan." Toen nog met de caravan.
Nadat wij ons vanmiddag in deze luxe kamer hadden geïnstalleerd zijn we herkenbare plekjes gaan opzoeken. Mijn geheugen heeft mij toch wat in de steek gelaten. P. is er beter in dan ik.

Wel herinner ik me nog dat we (in een melige bui) de namen altijd verdraaiden. Dan kon Jacob ze makkelijker onthouden en het was gewoon een vermakelijk spelletje.

Zo werd Gorron Haven - Gore Haven en Portmelon werd Portmeloen. Gekke namen voor prachtige plekjes.
Mevagissey oftewel Megavissie


                           Mag ik nog even vermelden dat het hier vandaag zo'n twintig graden was?

Toepasselijke temperatuur voor een ZONdag.
***************************************************

1 opmerking:

Angelien zei

Cornwall...prachtig! Ben je al in Polpero geweest? Leuk stadje, oud zeeroversnest uit ver verleden, wel toeristisch, maar ach, toch wel aardig om te zien.
Voor de lunch al een Cornish Pasty geprobeerd? Heerlijk en veel varianten om uit te kiezen. Werd vroeger gemaakt door de vrouwen van o.a. de mijnwerkers. Die hadden stevige maaltijden nodig voor het zware werk. Het 'vult' dan ook goed, maar na een flinke wandeling over het Costal Path moet dat zeker lukken.
Veel plezier nog.
vriendelijke groet,
Angelien