05 februari, 2012

ALAMOoi



Wij huren de auto altijd bij Alamo.
Duidelijk de goedkoopste. Duidelijk de beste site. Duidelijk de beste service.
Alamo is niet moeilijk. Alamo is duidelijk.

Goed - omdat wij al jaren een gratis upgrade krijgen had ik ook nu weer de gok genomen en een Compact van €193,- per week aangevraagd (zoiets als een Peugeot 307).

Bij de balie in Ft. Myers probeerden ze ons natuurlijk een upgrade naar de Intermediate aan te smeren. 
Daar trapten we niet in.

P. liet mij alleen naar de garage lopen waar de auto's staan. 'Jij weet me iedere keer te verrassen, schat. Ik ben er nooit bij wanneer je een auto uitzoekt. Nu ook niet. Ik ga even naar de wc.'

Ik liep richting het bord Compact Cars, toen een Alamoër op mij afkwam.
Ik zag zijn naambordje en sprak hem meteen aan: "Hi Ray. I'm trying to find the Compacts."

Voor ik het wist had hij mijn koffer in zijn hand en zei: 'follow me.' 
'How was your flight. Where you from?'

We passeerden de Intermediates.
'What about a Full Size . Would you like a Full Size?'
(260,- per week)

Hij opende de deur van een spiksplinternieuwe Chevy Malibu en plaatste mijn koffertje in de achterbak.
Op het huurcontract zette hij zijn krabbel. 

Ik haalde een €10,- biljet tevoorschijn. "Is this okay?"
'Well, we're really not allowed to......,' maar toen zat het geld al in zijn broekzak.  
'See you again next year,' herhaalde hij wel drie keer.

Als het aan mij ligt, ziet hij me inderdaad volgend jaar weer.
*****

Geen opmerkingen: