03 februari, 2012

So far so bad



Inmiddels zijn we een half uur in de KLM-lounge, maar ondanks de warme soep en alle andere heerlijkheden word ik maar niet warm.
Oorzaak: één uur op een koud perron van het CS station.
We zouden de Fyra van 11.50 uur nemen.
Zouden...........................want die kwam nooit.
Iets omroepen??? No way.

Ik kan u vertellen dat we tot 12.15 uur in onwetendheid op dat perron hebben gestaan.
Huilend van boosheid. Huilend van gammelheid (virusje onder de leden). Huilend van de kou.
Huppelend. Hinkelend. In elkaars armen kruipend.

En daar kwam de trein. Om 12.40 uur!!!



Ja - en dan sta je om 13.10 bij de incheckbalie van de KLM en hoop je dat je vliegtuig op tijd vertrekt.
De planning is 16.50 uur. Tijd zat dus.

Naast mij zit een mijnheer die naar Dubai gaat. Zijn vlucht heeft drie uur vertraging.
Hij had zojuist zijn vrouw, of vriendin, of minnares aan de telefoon. Ze gaf blijkbaar de maat en kleur door van een Dior jas die hij voor haar moet kopen.

Het bedienend personeel (niet te verwarren met KLM-personeel) hoorde ik bij de wijnbar roddelen over de reizigers.
Ik nam een groteske afgunst waar. Het ging over mensen die hier, in de Crown Club lounge, (vaak noodgedwongen) uren doorbrengen en veel nuttigen. Een van de dames had een mijnheer in de gaten gehouden. Ze had hem twintig glazen wijn zien drinken. Daar ergerde ze zich hardop aan.


1 opmerking:

Anoniem zei

goeie reis!