22 februari, 2012

"Het is een heel vervelende man"



Even doorschuiven naar 11.20 en genieten van de uitval van Jan Mulder.
Jannetje Koelewijn (NRC) schoot ervan in de stotter.
Wat was ik het met Jan eens. Dit keer wel, ja.

Zeker na het zien van die arrogante neurochirurg Kees Tulleken, die bij P&W ruiterlijk (nee, zelf ingenomen - bijna stoer) toegaf zijn medisch beroepsgeheim te hebben geschonden.

Het was de nonchalance waarmee hij het bracht wat mij het meest stoorde.

Een goede bekende van de Oranjes. "Mabel is een vriendin van mijn zoon geweest."
Blablabla.

Tja - en Tulleken had natuurlijk gratis toegang tot het ziekenhuis, waar een collega de toestand van Johan Friso met hem besprak, in het gezelschap van echtgenote Jannetje - die de NRC een scoop bezorgde.

"Ik was erbij betrokken," hoorde ik hem zeggen. P&W
Hij was erbij betrokken???

Nee - hij drong zichzelf op. Deze dokter wilde graag belangrijk doen. Een status-exhibitionist.

>>Hij wilde de brenger van goed nieuws zijn. Want zo is zijn karakter.<<
Och, och - wat een weldoener.

Daarvoor moet hij zich nu verantwoorden.
Hij haalde zijn schouders erbij op: een berisping. Nou en....

Conclusie: weer een intimus van Mabel die iets op zijn kerfstok heeft.
***********************************************************************************

Geen opmerkingen: