01 februari, 2012

Weerneuroot

******************************
Weerneuroot  - kent u die uitdrukking?

Wel, mijn man behoort tot het soort.

Zo heeft hij voor de komende drie weken uitgezocht hoe het weer in Florida zal zijn.
En ik moet dat dan aanhoren.
Als je echt mijn voorpret wil vergallen, moet je mij vertellen wat voor weer het zal zijn tussen 3 en 27 februari.
Zelfs als het mooi weer wordt, wil ik dat niet weten.
Ik wil de gordijnen opentrekken en zelf ervaren wat voor dag we krijgen.

Maar nee.
Echtgenoot moet en zal mij vertellen wanneer het gaat regenen, wanneer het koud wordt (18 graden) en wanneer de wind uit het noorden komt.

"Ooo..ooh, mmmm..aarrr het kkkk...an altijd veranderen," stotterde hij nadat ik hem de noorderwind van voren had gegeven.

En even later stormde hij de inpakkamer binnen toen ik warme kleren in de koffer dreigde te gooien.
"Nnnn..ee, nnn..ee El. Nnn..iet ddd.....oen." (Hij moet namelijk de koffers dragen)

Mijn man zit in Florida dag in - dag uit naar de weatherchannel te kijken. Afgewisseld door golf.
Gelukkig zijn er twee televisies in onze condo. Gezellig!!

Les extrèmes se touchent.

Geen opmerkingen: