02 februari, 2012

Ja hoor… daar is ie weer!



Vroeger mocht ik wel eens mee naar de Revue. In het (oude) Luxor.

Mijn ouders hielden van variété.
We gingen naar Snip&Snap, mits mijn vader (bijna twee meter lang) plaatsen met veel beenruimte kon bemachtigen.
Ze vonden het prachtig en die bewondering deel ik.

Variété oftewel een show met humoristische sketches, zang, dans - uitgevoerd in een glitterend decor.

André van Duin zet de traditie van Walden&Muijselaar voort. Zij het in een kleinere vorm.
Een combo begeleidt het drietal. Er is geen struisverenballet meer.
Maar om nou van een crisis te spreken.............nee.

De zaal was op deze ijskoude avond uitverkocht.
"Een ouderwets avondje uit." Daar is nog steeds een publiek voor.


Leading lady Anne-Marie Jung vind ik geen gelukkige vondst. Zij is geen "natural" comédienne. Ook van haar zang -en dansprestaties kon ik niet warm worden.

Ron Brandsteder vergelijk ik niet meer met Frans van Dusschoten en dat mag hij als compliment opvatten.

Van Duin blijft origineel - tijdloos. Hij beledigt niet - hij shockeert niet.
Hij vermaakt je van het begin tot het einde. Bijna drie uur totale ontspanning.
Zijn liefde voor het vak straalt van hem af.
André van Duin vraagt niets van zijn publiek.

Hij geeft. 
****

Geen opmerkingen: