09 februari, 2012

What’s happening

*****************************************
Een blogje mag je niet met ik beginnen.

Ik heb het gevoel dat ik u tekort doe. Mijn huidige blogjes zijn nou niet bepaald inhoudelijk, laat staan politiek incorrect - zoals u van mij gewend bent.
Maar waar moet ik het dan over hebben?

Nederland is Verweggiestan. Het nieuws gaat een beetje aan mij voorbij. Wat ik overigens heel prettig vind.

Och, och wat een drama dat de Elfstedentocht niet doorgaat. 
Volgende week gaat het weer hard vriezen? Nou – dan kan de hysterie weer losbarsten.

Cruijff heeft het recht aan zijn kant. Van Gaal blijft buitenspel staan.
Blink en Sturkeboom zijn opgestapt. Gevolgd door de RvC.

Dat Feyenoord inmiddels op de vijfde plaats staat met drie punten meer dan de Amsterdammers is natuurlijk grote klasse waar ik graag een aparte alinea aan wijdt.
********
En hier in de VS?

Michelle Obama deed, in het kader van haar felle campagne tegen overgewicht - onder het motto 'Let's Move,' wat push ups in de show van Ellen Degeneres.

De Amerikaanse nieuwszenders overladen ons met nieuws over de grimmige voorverkiezingen, die danzij de winst van Santorum een nieuwe dimensie krijgen.
Gingrich weigerde Romney te feliciteren na diens overwinning in Florida. Big deal.

Gisteren keek ik even naar nationale schreeuwlelijk no.1 – Bill O’Reilly – die voorspelt dat Amerika onder leiding van Obama een tweede Europa wordt.
Juist nu Europa een tweede Amerika lijkt te worden.

Maar Amerikanen schijnen zich nog steeds niet te realiseren dat wij onze mess mede aan hun vorige regering te danken hebben.
Handenwrijvend en akelig wraakzuchtig wordt het nieuws over de Europese crisis door de Amerikaanse media aan de kijkers voorgeschoteld.

De animositeit is groot. Veel groter dan voor 2001.
Ik vrees dat de tegenstellingen en de agitatie alleen maar groter worden.

Neem mij niet kwalijk: ik hou mij nu even bezig met de temperatuur van het zeewater. 


Geen opmerkingen: