28 oktober, 2012

Albert Heijn houdt nu ook duiven

***************************************************************************
Zal je altijd zien.
Ik moest voor een last minute boodschap naar AH (eerdere klachten) en liet mijn camera thuis.

Ik stond net de nieuwe oosterse producten te bekijken toen ik een zacht tik-tik hoorde.

Naast mij op de grond liep een duif vlijtig te pikken.
Ik schoot in een kramp van walging.
Wat smerig.

Een andere klant stond ook met een van afschuw vertrokken gezicht toe te kijken.
We spraken af dat zij de duif in de gaten zou houden terwijl ik iemand ging roepen.

Een zuidelijk getinte man in een zwart overhemd, die ik aanzag als een meerdere, liep met me mee.
Om een beeld van deze winkel te schetsen: in dit filaal spreekt geen medewerker accentloos Nederlands.

Ja, het probleem was bekend: ze hadden wel vaker duiven in de winkel.

"En daar doet u niets aan?"

Hij haalde zijn schouders op: 'We kunnen er niets aan doen. De gemeente wil er niets aan doen.'
Daarmee doelde hij op het duivenrijke plein voor de supermarkt.

"Maar de gemeente is niet verantwoordelijk voor deze supermarkt," zei ik.
Hij bleef zich nonchalant opstellen, zelfs toen ik zei dat ik hier een klacht van ging maken.

"Gooi een winkelmandje over dat beest," opperde de andere klant.

Weer haalde de gemakzuchtige zijn schouders op.
Hij was niet van plan enige actie tegen de vraatzuchtige duif te ondernemen.

Hygiëne interesseerde hem blijkbaar niet.

Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij de Keuringsdienst van Waren.

En de duif? Die winkelt rustig gratis door.
*******************************************************

Geen opmerkingen: