13 oktober, 2012

Op de buis

*****************************
Er waren deze week een aantal opvallende programma's.
Positief opvallend, maar ook negatief.

Dokter Tinus begint me een beetje te vervelen. Vergeleken met "Moeder is wil bij de revu" is het ronduit slecht.

Omroep Max heeft na "Dokter Deen" (waar ik geen aflevering van heb gezien, vanwege mijn antipathie tegen Monique van der Ven) een succesnummer.
Moeder.............. spreekt enorm aan. In deze kille, digitale crisisjaren is het heerlijk terug te keren naar mijn jeugdjaren.

Trouwens: er is weer een dramaserie in de maak. Van Maria Goos. Dokter Robert genaamd.

Van Rossem for president vind ik zeldzaam slecht.
Slecht omdat er onbeduidende types in onbeduidende situaties voor de camera gehaald worden waar niemand iets wijzer van wordt - laat staan dat het leuk is.
En wat spreekt Amerika deskundige Maarten van Rossem slecht Ameri-Engels.

De BBC documentaires van Louis Theroux daarentegen boeien altijd.
Flauwe woordspeling mijnerzijds slaat op de uitzending vanuit Miami county jail (die uitzendingen staan trouwens allemaal al online, maar ik had ze nog niet gezien).
Het schetst een beklemmend beeld van een wereld achter tralies waar eigen wetten en regels gelden. Theroux is een meester docu-maker.

Over College Tour is al veel te veel geleuterd.
Een klein pluspuntje vond ik de clash tussen John v.d. Heuvel en Twan Huys.
Maar Huys, die ik als journalist hoog heb zitten, liet Holleeder wegkomen met lacherig afzeiken van een goede vragensteller.

Op uitzending gemist - waar bovenstaande programma's allemaal te vinden zijn - trof ik ook een interview met mijn geschiedenisleraar Ebbe Rost van Tonningen aan.
Net als ik moest Ebbe iets kwijt over het verleden van zijn moeder File:Ironie.png
Eigenlijk merkwaardig: RvT verkoopt gegarandeerd meer boeken over zijn foute moeder dan ik over mijn goede moeder.

Kom ik bij mijn tv-tip voor vanavond: Gosford park om 23 uur op BBC2.
**********************************************************************************

Geen opmerkingen: