05 oktober, 2012

Hardleers


 
We waren naar Middelburg geweest.
Het was half een - tijd om te lunchen.
 
"Moeten we nog langs de bakker?"
'Ja..............................of zullen we even bij de Heerenkeet iets gaan eten.'
"Jáááááá - sinds mijn chemo zijn we nooit meer uit eten geweest."
 
>>Waarom weer de Heerenkeet?!
De laatste twee ervaringen waren niet geweldig geweest.
Een paar weken geleden had ik het er, naar aanleiding van mijn stukje over de stinkende viswinkel link, met mijn zoon over.
De conclusie was unaniem: we moeten daar niet meer komen. Hoe mooi het uitzicht ook is. Hoe uniek de plek ook is.
'Nou ja, misschien alleen om iets te drinken en een snack te eten,' zei ik toen.<<
 
We bestelden eerst drankjes: P. nam bitter lemon - ik cola light.
Mijn cola was lauw en smaakte vies. De bitter lemon was gekoeld.
Dus liep ik met mijn glas naar de bar.
De serveerster reageerde verbaasd.
 
Even later bracht ze hetzelfde glas waar ze ijsblokjes in had gedaan.
Ik nam een slok. 'Vies! Deze cola is vies.'
"Ja, de cola komt uit een tank die kapot is. We wachten de hele dag al op een monteur."
 
Waarom dan die verbaasde eerste reactie vroeg ik me af.
'Dat is 't! Het smaakt naar aangemaakte cola siroop. En dan nog lauw ook. Neem maar weer mee.'
Ik nam ook bitter lemon. Uit een flesje.
 
De krenterigheid gaat deze tent nog eens de kop kosten.
Ik had paling met toast besteld.
De paling smaakte alsof het uit de vriezer kwam. De boterhammen hadden één seconde in de toaster gezeten, waardoor ze naar oud brood smaakten.
 
 
P. at garnalenkroketten met een ondefinieerbare roze saus.
De kroketten waren in de frituur gebakken waar ook de vis in gaat.
Dat beaamde de serveerster later ook.
 
 
Eén kroket lag, gecamoufleerd, met het gat (open gesprongen) naar beneden, op de boterham.
 
De enige voldoende ging naar het garnituur.
 
's Avonds - terwijl we naar het journaal keken zei P. ineens: "mijn brood smaakte naar oude King Corn."
'Waar heb je 't over?'
"Over de lunch."
'We gaan nu echt nooit meer! Want zelfs cola en snacks weten ze te verpesten.'
 
In de keuken van De Heerenkeet staat een heer die geen smaak heeft.
 
De vis wordt hier sowieso te duur betaald.
******

Geen opmerkingen: