01 oktober, 2012

Sport kijken kan uw gezondheid schaden


 
Met een kanjer van een migraine dook ik gisteravond mijn bed in.
De deur bleef wagenwijd open, zodat ik kon horen hoe Kaymer en Molinari de winst binnenhaalden -of hun verlies namen.
P. durfde wel te kijken.
 
Wat een weekend.
De fourballs en foursomes gingen niet eens slecht. De Amerikanen speelden gewoon angstaanjagend goed.
 
We vonden allemaal dat captain Olazabal de verkeerde keuzes maakte.
Europa ging met een oninhaalbare vier punten achterstand de finaledag in. De Amerikanen hoefden maar vier matches te winnen en één te halfen.
 
De Europeanen speelden alles of niets.
We hebben weergaloos mooi golf gezien. En vooral spannend.
Jammer alleen van het belabberde, incompetente commentaar van de Nederlandse afdeling van Sport1.
 
Multimiljonairs die tot de laatste snik knokken voor de eer van hun continent, daar mogen de voetballers een voorbeeld aan nemen.
 
Misschien vond ik het aankunnen van het onbeschofte publiek nog wel het knapst.
Er komt gelukkig een onderzoek.
 
Ze dropen na de winnende put van Kaymer stilletjes af.
Tijdens de sluitingsceremonie was er geen rood shirt meer te bekennen.
 
Wat een zeldzaam mooie, super goede, spannende Ryder Cup.
Daarvoor nam ik de spanningshoofdpijn graag voor lief.
**********

Geen opmerkingen: