28 november, 2007

Bloedband

Wat een geweldige toneelavond!
Van 20.15 tot 22 uur heb ik op het puntje van mijn stoel zitten swingen, meedeinen of ademloos gekeken.

Wat een veelzijdigheid.
Makers zijn spelers en spelers zijn makers. Muzikanten zijn spelers en zangers en spelers zijn muzikanten en zangers. Om nog maar te zwijgen van het balletachtige mime-spel.

Bloedband gaat over mensen van alle leeftijden met hun ups en downs, over generaties, vreugde en verdriet. Kinderen worden volwassen, volwassenen gedragen zich onvolwassen en de oudste wordt weer kind.

Ik kwam oren en ogen tekort. Bloedband ontroert, zet je aan het denken, laat je lachen - maar bovenal laat het je genieten. De kleine missertjes her-en der zij ze vergeven.
Orkater staat altijd garant voor spektakel. Spektakel van grote klasse. Het gezelschap trekt jong publiek naar de theaters. Godzijdank, want vorig jaar dacht ik dat de Rotterdamse schouwburg ten dode was opgeschreven. Dit seizoen is de grote zaal aanzienlijk voller. Bovendien gaf de staande ovatie, vanavond, mij weer enigszins hoop.

spel: Geert Lageveen, Leopold Witte, Beppe Costa, Marisa van Eyle, Leny Breederveld, Nadja Hüpscher
muzikanten: Reint van den Brink, Mo Marcus, Arend Niks
regie: Gijs de Lange
tekst: Leopold Witte, Geert Lageveen
muziek: Beppe Costa
choreografie/beweging: Suzy Blok

Speeldata t/m 2 februari.
Zegt het voort - gaat het zien!!

Geen opmerkingen: