19 november, 2007

Haperende Rigoletto

Het lijkt alsof ik in een onophoudelijke bui van negativisme zit. Ik kan er niets aan doen.

Graag zou ik een juigend verslag schrijven over de opera die wij vanavond zagen. "Rigoletto" van Guiseppe Verdi werd uitgevoerd door een gezelschap uit Lodz. Het (slapende) orkest evenzo. Er waren wat missers, uitglijders en de belangrijkste bijrol (de hertog) had een Gerard Jolingstem. Eerst miste hij de hoge C, vervolgens liet hij hem maar schieten.

Misschien een off day. Misschien ben ik te kritisch. Het publiek was over het algemeen zeer enthousiast over de hoofdrollen. De Gilda-stem (colorature) vond ik niet mooi, maar ze had wel degelijk techniek.

Ik laat het hierbij. Zie voor de data en overige informatie http://www.operaproducties.nl/

Geen opmerkingen: