14 november, 2007

Undercover journalist

Vanavond heb ik naar de uitzending van Eén Vandaag gekeken. Het item over de Revu-journalist, die zegt door de AIVD geschaduwd te worden/zijn, won het van RTL-boulevard - waarin Daphne Deckers live werd aangeklaagd.
Lees ook: http://www.depers.nl/binnenland/122194/AIVD-schaduwde-Revu-journalist.html
Eén vandaag: Spion op elke nieuwsredactie?

Ik zie het al voor me. De AIVD zet Max Pam in, de biograaf van Theo van Gogh. Dat valt niet op, zo zal de polder-CIA redeneren.
--
Pam is klein van stuk en kan zich dus makkelijk verbergen. Als geroutineerd schaker kan hij als geen ander strategieën uitzetten. Multifunctioneel.
--
Hij schrijft voor meerdere bladen. Volkskrant, Het Parool en HP/de Tijd. Drie vliegen in één klap.
--
Daarnaast heeft Pam op zondag een vaste plek achter het columnistenkatheder van Buitenhof. Eens in de drie weken, dus dat valt niet op. Zijn onrustige armbewegingen interpreteerde ik als nervositeit. Nu weet ik wel beter.
--
Op vrijdag zit hij bij de kleine Humanistische Omroep. Als contrast met het grote werk op zondag valt dat niet op.
Verdacht vind ik wel dat hij van zes tot zeven aan tafel zit, zogenaamd gebroederlijk naast Holman, terwijl hij maar tien minuten spreektijd heeft. Hij wisselt regelmatig brillen. Q??
--
En een dekmantel heeft hij ook: zijn eigen website.


Theodor, je bent gewaarschuwd!!

Geen opmerkingen: