17 september, 2008

Fotocursus 2


Vanavond heb ik mijn opdracht lijnen en vlakken ingeleverd, of liever gezegd tentoongesteld. Het was een moeilijke keuze. Ik had drie objecten uitgezocht die te maken hadden met het sluisje van Brouwershaven. De sluis zelf, een aanlegsteiger en de trap naar die aanlegsteiger.
Van alledrie maakte ik zo'n honderdvijftig foto's.

Met zoonlief koos ik voor de trap.

Eerste fout!!
Er mochten twee objecten gefotografeerd worden. Was mij ontgaan, of heb ik niet gehoord.
Stom, stom, stom, want zo maakte ik het mij nodeloos moeilijk.

Bovenstaande foto werd door de groep als MIJN beste opname gekwalificeerd.

Het was niet mijn avond.
Ik snap nog steeds niets van die combinaties diafragma, sluitertijd e.d. Natuurkundige abacadabra - te theoretisch.
Laat mij maar experimenteren met mijn eigen camera, die naar mijn mening veel minder mogelijkheden heeft dan de prachtige apparatuur van mijn medecursisten.

Tweede blunder.
Vorige week had ik mij zo hard gemaakt voor het gebruik van USB-sticks, omdat daar een enorm vermogen op zit.
Laat ik nou een stickje van 250 MB meenemen om iets te downloaden dat minstens 500 MB nodig heeft.

Mijn buurvrouw op de cursus heb ik beloofd met de billen bloot te gaan. Die belofte kom ik bij deze na.

Geen opmerkingen: