02 september, 2008

Ultra conservatief


Ze is vierenveertig jaar, gouverneur van Alaska en moeder van vijf kinderen.

Sarah Palin is de keuze van John McCain voor het vice-presidentschap. Met haar moet hij de verkiezingen winnen. Een buigzame oude man met een onbuigzame jonge hardliner.

De Republikeinen hopen dat zij de Clintonkiezers zal wegkapen. Die redenatie kan ik niet volgen.

De keuze van Barack Obama heeft voor minder opschudding gezorgd. Qua gemiddelde leeftijd ontlopen de teams elkaar niet veel.

Obama heeft voor de ervaring en veiligheid van Joe Biden gekozen.

De zwaar gelovige Sarah Palin vind ik een groot gevaar voor de (toch al in het geding zijnde) vrijheid in de V.S.

Ze is anti - abortus, anti - euthanasie, anti-homo's (en GOD mag weten "anti-wat-nog-meer") en voor wapenbezit.

Blijkbaar staat zij haar adolescente kinderen niet toe anticonceptie te gebruiken. Die hebben (stiekem) onveilige seks.
Haar zeventienjarige schoolgaande dochter blijkt vijf maanden zwanger te zijn. Op de CNN-site zijn de speculaties niet van de lucht.
Op de foto staat de zwangere dochter met haar baby-broertje op de arm. Een betere camouflage voor een buikje hadden ze niet kunnen bedenken.

Ik griezel als ik dit soort uitspraken over hun vier maanden oude zoontje met het Syndroom van Down lees: .......she and Todd feel blessed and chosen by God."

Je mag family-issues niet bij de verkiezingen betrekken roepen vriend en (schijnheilige) vijand.

Hou nou toch op. Daar draait het toch allemaal om.

Ik was - al vond ik alle kandidaten slecht - vóór Hillary.
Toen zij eruit vloog, zat ik voor een dilemma. Barack Obama geloof/vertrouw ik niet.

Wij kunnen ons er in Nederland geen voorstelling van maken, maar kerken en (tv)dominees hebben griezelig veel invloed op de Amerikaanse politiek.

Ik had gehoopt dat McCain zich zou ontworstelen aan de confessionele machten binnen de Republikeinse Partij.
Helaas.

Het gaat niet om wat goed is voor het land.

Het gaat om wat kiezers trekt.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

De republikeinse partij kán zich niet meer ontworstelen van de fundamentalistische christelijke achterban. George Bush heeft behalve een enorme staatsschuld te hebben veroorzaakt, ook zijn partij met een enorme schuld aan deze achterban opgezadeld. Alleen het verlies van de partij is nog een optie om dit tij te keren.

Ellen ten Bruggencate zei

@ Wablief?

Klare taal!!!