27 september, 2011

Netwerkster

***************************
Zo nu en dan krijg ik een onverwacht cadeautje.
Niet materieel. Wel aangrijpend.

Eerst even dit.
Ik ben een enthousiaste Facebooker.
Ook op LinkedIn ben ik te vinden.

Een paar weken geleden werd ik door een van mijn contacten gewezen op een hiaat in de privacy. Na het eerst gecheckt te hebben stuurde ik de waarschuwing door naar mijn eigen contacten.
"Oh men die JAMMERSPAM over privacy in Linkedin. Krijg ook al hysterische doorstuurwijven in Linkedin." Dat was de (eerste) reactie op Twitter van mijn enige Linkedin-contact aldaar.

Waarom?
Is dit leuk? Is afzeiken leuk? Om het afzeiken.
Afzeiken en ondertussen toch mooi je instelling op Linkedin veranderen, zoals ik had geadviseerd. Is dat flink?
Of is dit humor en mis ik iets.

Gelukkig volgden er legio dankbare e-mails op mijn doorgestuurde waarschuwing.

Twitter ligt mij gewoon niet.
Niet alleen vanwege de toon. Ik heb niet de middelen om 24/7 in contact te zijn met volgers en nieuwsmakers. Dat ambieer ik ook niet.
Ik ben meer van de mensen, minder van de tweets in 140 tekens. Kortom, ik voel mij daar niet zo op mijn gemak.

Facebook biedt de mogelijkheid in contact te komen met mensen uit mijn verleden.
Oud-schoolgenoten,-klasgenoten, -clubgenoten en buurtgenoten. Oude -en huidige vrienden. Verre -en nabije familie. Vrienden en neven overseas. Ik vind ze op Facebook terug.

LinkedIn biedt beroepshalve de nodige perspectieven.
En het was juist daar dat ik vorige maand een bijzonder connectie-verzoek kreeg.

Van iemand wiens naam ik direct herkende.
Een naam die sinds mijn boek in mijn hoofd zit. Waar ik zo graag de dragers van wilde ontmoeten, maar die ik niet kon achterhalen.
Mijn hart sloeg even over toen ik zijn begeleidende e-mailtje las. “Waren wij niet bijna familie geweest?”

Ja, als de verloofde van mijn moeder in 1944 niet door de Duitsers in Kamp Vught was gefusilleerd……

Social networks: ze mogen mij vaker dit soort cadeautjes sturen.
******************************************************************************

Geen opmerkingen: