13 september, 2011

'T is weer voorbij.....

25 mei werd er lustig gezaaid - door Arie de robottractor.
Vanmiddag reed ik weer langs het veld. Ik rook de knolselderij, -genoot van de wijdse blik en roerde in gedachten in een pan erwtensoep.
Einde zomer.

"Er vallen vuilnisbakken bladeren van de bomen," zei mijn tandarts gisteren.
Het klonk melancholisch. Ook hij is in het najaar van zijn beroepsmatig bestaan.
Einde zomer.
***
Bij de Spar in Brouwershaven werd een verrijdbare stelling met Sinterklaas snoepgoed neergezet.
Nieuwsgierige buitenlandse toeristen liepen er meteen op af. Ik ging er met een grote boog omheen.
Einde zomer.
***
Het modebeeld is donker.
De zomergarderobe is door de meeste mensen al verruild voor winterkleding.
Ik val uit de toon met mijn lichte kleding. De laarzen zijn nog niet uit de berging gehaald, maar misschien moet dat toch maar eens gaan doen.
Meestal wordt het dan weer (even) zomer.
***

Geen opmerkingen: