Lees eerst dit.
Nadat echtgenoot die bewuste maandag in Nice naar de bank was gegaan met de benodigde documenten - reçu, paspoort, Ibannummer en andere privé -en bankgegevens, waar alleen hij als rekeninghouder weet van heeft - dacht hij dat alles snel afgewikkeld zou worden.
De zeer vriendelijke Jevousaide had gezegd dat het geld vijf dagen later op onze rekening zou staan.
Is dat anno 2011 niet rijkelijk laat, vroeg ik mij af. Maar P. vond me drammerig en ongeduldig.
Dat ben ik inderdaad - maar ik heb ook een antenne die problemen signaleert.
Vrijdag (vijf dagen later): geen geld.
"Als het er maandag niet opstaat, ga ik bellen."
Maandag: geen geld.
P. belt Jevousaide.
Nee, dat duurt wat langer - want het gaat via het hoofdkantoor. Verder een heleboel lieve woordjes dat het allemaal goed komt. "Patience, maybe tomurrow."
P. lijkt haar te geloven. Ik niet.
Zelfs met de postkoets via het hoofdkantoor zou dat geld al in Rotterdam zijn afgeleverd.
Ik dring de volgende dag aan weer te bellen.
Met tegenzin doet hij dat. Plotseling is Jevousaide onbereikbaar.
Een andere medewerker herhaalt "maybe tomurrow."
Dinsdag: geen geld.
Woensdag: geen geld.
Donderdag: geen geld
Vrijdag: geen geld.
Nu begint ook P. kriegel te worden. Gisteren (maandag) belt hij weer.
Jevousaide verstopt zich weer. Tot vijf keer toe:
Jevousaide is even naar buiten.
Ze zal terugbellen. Ze belt niet terug.
Jevousaide is naar de wc.
Ze zal terugbellen. Ze belt niet terug.
Jevousaide is aan het lunchen.
Ze zal terugbellen. Ze belt niet terug.
Jevousaide is er niet, maar geen idee waar ze is.
Ze zal terugbellen. Ze belt niet terug.
Ja, wel raar maar Jevousaide zit weer niet op haar plaats.
Ze zal terugbellen. Ze belt niet terug.
Uiteindelijk laat ze iemand anders bellen. Een man - die onverstaanbaar is.
P. moet nog meer bewijzen opsturen. Bewijzen dat hij wel bij dat rekeningnummer hoort, bewijzen dat hij wel klant is van ABNAmro.
Hij moet formulieren invullen. Die formulieren worden gefaxt en moeten na invulling teruggefaxt worden..
Maar wij hebben geen fax.
En waarom komen ze daar nu mee en niet twee weken geleden.
Vertragingstaktiek?
Ik dring erop aan nu ABNAmro in te schakelen. Onze accountmanager in Goes is al op de hoogte, sinds we haar vanuit Nice raadpleegden over het Ibannummer.
Vandaag.
P. belt met onze accountmanager, die meteen actie onderneemt. Ze belt met Nice en faxt de gevraagde documenten. Nice belooft dat het geld per direct overgemaakt zal worden.
Kantoor Goes zit op de uitkijk.
Franse smoezen lijken bij deze ontkracht.
****
Geen opmerkingen:
Een reactie posten