02 maart, 2012

Keuzes


"Gaan jullie alweer met vakantie?"

We zijn in 2011 veel weggeweest.
Het voelde als een soort vlucht.
Iedere keer als P. uitstel (van chemo) kreeg boekte ik een vlucht, of tankten we Snoepy vol.
En ik wilde weg uit Nederland. Nog steeds trouwens.

Nu vind ik niet dat ik mij hoef te verontschuldigen voor onze reislust.
Dat is onze zaak.

Gisteravond hoorde ik op de achtergrond iemand zeggen dat hij maandelijks tussen de €200,- en €300,- uitgeeft aan mobiel bellen.
De man schaft tevens ieder jaar een nieuwe telefoon aan.

Echtgenoot keek naar "De Rekenkamer."
"Ik betaal €25,- en heb heb een paar honderd minuten beltegoed," reageerde hij verbaasd.
'Ik betaal €30,-, maar kan ook wel terug naar €25,-'

Wij bellen met verouderde toestelletjes, waar we om worden uitgelachen.
Internetten en e-mailen doe ik op mijn laptop.

Geloof me. Dat is niet om zuinig te doen. Ook niet dat we ons het niet kunnen veroorloven.
Nee.
Wij zijn gewoon heel tevreden. 

Maar goed, je maakt keuzes. 
Of je maakt ze niet, met gevolg dat je een huizenhoge schuld hebt.

Voor € 2400 - €3600,- reis ik heel wat af.
En dat doe ik liever dan bellen.
****

Geen opmerkingen: