17 maart, 2012

Uit de bus gezet


Half twaalf vanochtend.
P. belt. "Ik zit in de bus naar Zierikzee. Ben er over een half uurtje."

Oei, ik moet voortmaken.

Bij de bakker, een kwartier later, trilt mijn mobieltje weer.
"We zijn gestopt bij Oosterland. Ik weet niet wat er aan de hand is, maar de politie schijnt gebeld te zijn."

'Mag je er wel uit,' vraag ik. 'Dan pik ik je daar wel op. We moeten naar Bru voor scharretjes.'
"Ja, doe dat maar. Het kan 5 minuten duren, maar ook een uur. Geen idee."

Ik rijd naar Oosterland. 
Even na Nieuwerkerk komt bus 133 mij tegemoet. Er zit iemand in burger achter het stuur.

P. staat op het hoekje te wachten. 
Ik zie een man in een geel veiligheidsvest en de bestuurder van de bus. Hij staat er wat verslagen bij.
P. weet nog steeds niet wat er aan de hand is. "Ze wachten nog op de politie."

Zojuist lees ik op ZeelandNet de reden van de gedwongen stop.

OOSTERLAND - De politie heeft zaterdag aan het einde van de ochtend bij een halte in Oosterland een chauffeur van Connexxion achter het stuur van een lijnbus gehaald.
Een agent heeft de bus vervolgens naar Zierikzee gereden.

Een woordvoerster van Connexxion laat desgevraagd weten dat dit 'uit voorzorg' is gebeurd. "Er waren berichten gekomen dat de betreffende chauffeur mogelijk alcohol had gedronken. Daarom is de man meegenomen voor een adem- en bloedtest. Deze testen wezen uit dat de chauffeur niet had gedronken en daarna mocht hij dus weer verder rijden op de bus", aldus haar toelichting.
bron

Arme chauffeur.
Geheel onschuldig - maar toch de piNEUT.
****

Geen opmerkingen: