05 april, 2012

Ik ben een hufter....

*******************************************
....volgens de schrijver van dit stuk dan wel te verstaan.

Wat een werk om al die dom rechtse reacties op te sporen. Veel knip -en plakwerk.

Ondergetekende staat er ook bij.

Jazeker: vrijheid van meningsuiting. Twitter gaat over actualiteiten en het reageren daarop.
Deze schrijver scheert alle uitingen over één kam. We zijn allen hufters en dom rechts.
Dat weet de schrijver al aan de hand van twee reacties.

@vertelsel: @ArnoudVbrief @StevenQ74 @Superjan En Matthijs maar ja-knikken. Deed geen enkele moeite kritische vragen te stellen. 3 april 12 om 20:19
@ArnoudVbrief: @vertelsel @StevenQ74 @Superjan Precies. Hoogmis der weldenkenden. Kerkgangers. 3 april 12 om 20:20
@vertelsel: @ArnoudVbrief @StevenQ74 @Superjan Valse vergelijking om het geweten te laten knagen. Sonja heeft vast zelf de regie gehad over die docu. 3 april 12 om 20:33

Het gaat over Sonja Barend, die bij DWDD alle ruimte kreeg het wegvoeren van de joden in de Tweede Wereldoorlog te vergelijken met het aanscherpen van de asielwet, zoals onder andere Geert Wilders voorstaat.

Alles te pas en te onpas maar vergelijken met WOII - daar ben ik fel op tegen.
Sta mij toe dat ik dat niet ga uitleggen.

Wat mij opviel: Matthijs zat haar aan te kijken/horen alsof ze god was. Coen Verbraak (regisseur van de Sonja-docu) zat er voor Jan met de korte achternaam bij.
Laat ik het stukje Sonja aan het woord even toevoegen. LINK DWDD

Als Sonja een politiek statement wil maken, verwacht ik zeker een paar kritische vragen van Matthijs.
Maar die bleven achterwege.

Hoe denkt mevrouw Barend over de - tot Frankrijk toegelaten - Algerijn die vier joodse mensen heeft vermoord?
Doet ze dat af als een incident? Een uitzondering?

Mevrouw Barend, ga eens gezellig met Gretta Duisenberg aan tafel zitten.
**********************************************************************************

Geen opmerkingen: