07 april, 2012

Lijstjes


Heeft u die leeftijd ook reeds bereikt? Dat u niet meer zonder lijstjes kunt.
Het korte geheugen laat 't regelmatig afweten.

De moeder van mijn echtgenoot had op de gekste plaatsen papiertjes liggen: in een vensterbank, op de trap, in het wc-fonteintje...........
Ik vroeg me wel eens af of ze zich nog kon herinneren dat ze daar geheugensteuntjes had gelegd.

Ik moet nu eigenlijk ook in alle kamers memoblokken neerleggen. En een pen. Of van die zelfklevende post-its , die ik zo graag bij the Office Depot koop. 
In ieder geval moet ik à la minute te binnen schietertjes kunnen noteren.

Het ergert me.
Op het moment dat ik denk "oh ja - eieren," ben ik er zó zeker van dat ik dat niet zal vergeten.
Maar verdomme. Ik schenk een kop thee in en.................weg is 't.

Uhh, wat moest ik ook al weer uit de vriezer halen?
****

Geen opmerkingen: