15 januari, 2014

Boodschappenwagentje

 
 
Okee, de reis ging goed - maar duurde erg lang.
 
En dan, om 4 uur NL'se tijd, heb je geen zin in geleuter van een Alamo-medewerkster. Ze moet volgens de regels haar riedel doen, maar wij wijzen alle extra's af.
We kunnen ook niet meer aardig reageren wanneer ze ons een upgrade van €11,- per dag probeert aan te smeren. We huren 83 dagen!!
 
Maar ik bemerk ook dat de twee dames zich ongemakkelijk gedragen. Er zijn geen andere klanten.
De andere mederwerker telefoneert over onze kleine "Compact car."
Vervolgens loopt ze naar het wagenpark.
 
P. gaat terug naar de terminal om de bagage op te halen en ik ga de auto uitzoeken.
Nogmaals: wij zijn op dat moment de enige klant.
 
"Your car is on its way. We picked it specially for you."
 
Dat ruikt verdacht.
Normaliter kies ik zelf een auto uit.
 
In de verte zie ik een duffe Nissan rijden. Hij komt net uit de wasserette.
 
"There's your car."
 
'I don't want it. I don't like it.'
Zelden heb ik zo'n duf ding gezien. En te klein naar mijn zin. Maar dat wist ik nog van vorig jaar.
 
Een Mini in Nederland, maar in de VS rijd ik liever niet in een middenklasser.
Ja ja, wel geboekt - dat weet ik. Vanwege de prijs.
Maar ik klets me (op vorig jaar na) altijd naar een upgrade.
 
Ook nu.
"Sorry, there is no choice. This is the only small car we have."
 
'Sorry, no good. I don't want this car.'
 
"Do you want a bigger car?"
 
'Yes, I do. But no extra payment.'
 
De baliemedewerkster staat op afstand mee te luisteren.
 
"Okay - I can offer you a minivan. Free of charge."
 
'Show me.'
 
We lopen naar een rij blinkende busjes.
 
"Please, pick the one you like best.
For me it's a relieve. We have no small cars but plenty of minivans."
 
Ik kies voor een 2014 Dodge.
Niet een auto die ik zou kopen, maar met volop ruimte en comfort.
 
In de verte zie ik P. met de koffers aankomen.
"Je hebt het weer voor elkaar, El?!"
 
Op weg naar Naples bedenk ik me dat er dus toch een luchtje aan die Nissan zat.
 
 
En vandaag hebben we boodschappen gedaan bij Costco.
Nooit gedacht dat het opnieuw registreren zo makkelijk zou gaan.
"Is your address still Cypress Trace?"
Nee...............helaas niet.
 
 
P. die weer voor de gezouten amandelen viel.
Na één te grote portie krijgt hij daar altijd spijt van.
 
 
Grote boodschappen die in een grote auto passen.
 
 
Grote boodschappen die in een grote koelkast passen.

Geen opmerkingen: