02 januari, 2014

Sidmouth in het donker

Op deze milde (10 graden) winterdag deed de ijssalon goede zaken.
 
Even na twaalven vanmiddag.
Ineens was het donker. Ik wilde net mijn haar gaan föhnen.
P. liep naar de kapsalon van Geoff, dat deel uitmaakt van Littlecourt. Daar was nog gewoon stroom.

Dan was het dus iets in het huis.
Later bleek dat het hele buurtje powerless was.
En nog weer later, nadat ik mij haar in de salon had geföhnd, bleek dat heel Sidmouth lam gelegd was.
Ik ging een tafel boeken voor vanavond bij "The Anchor Inn."
Daar was de stemming nogal gespannen.
Lunchtime zonder elektriciteit.
De gasten zaten gezellig bij kaarsjes en konden alleen sandwiches bestellen.
 
Boots had veiligheidshalve de boel op slot gedaan.

Maar hij merkte niets van de stroomstoring.
Hij zong zijn oldtimers voor een goed doel.

Geen opmerkingen: