31 januari, 2014

Tropische schade

***************************************
Wij laten altijd spullen achter in Naples.
 
Spullen die we in Nederland niet gebruiken. Het bespaart ons een hoop gesleep.
We geven de klusjesman van het hotel een dikke fooi en hij stalt een koffertje en een tas voor ons.
 
Als we terugkomen staan het koffertje en de tas op onze kamer en bij opening ontvlucht er een muffe lucht. Ik ruik vooral vocht.
 
De spullen hebben namelijk elf maanden in een ruimte zonder airco gestaan. Maar er is geen spoortje schimmel te bekennen.
 
Gisteren, in de regen, dacht ik: "worden mijn voeten nou nat?"
Gisteravond, toen ik ze uittrok, ontdekte ik dit.

 
Ik kan de zolen er bij wijze van spreken afblazen.
 
 
Amerikanen zouden waarschijnlijk een claim indienen.
 
Mijn schoenen gaan bij de schoenmaker in een klem. Meer niet.
 
En ik wil nu trouwens wel eens mijn slippers aan.
 
 
Hoewel..........
 *****

Geen opmerkingen: