29 januari, 2014

Naples' toko's

 
2 maart 2013
                                                        
 De tip van de Indonesische ober was geniaal!

We vonden Asian Depot en verlekkerden ons aan alle, uit het moederland geïmporteerde, producten.
Een echte toko.


Het enthousiasme waarmee eigenares Vivi ons rondleidde door haar heerlijke, rommelige winkel was hartverwarmend.

Ik hoef in het vervolg geen kruiden, sambal en ketjap meer mee te nemen.
Ze hebben zelfs vier verschillende soorten kroepoek.

 
Ik vroeg of ze spekkoek verkocht.
Die was helaas uitverkocht.
Maar ze ging ons voor naar een schap waar wel super Nederlandse producten stonden.


Is weer eens iets anders dan peanut butter & jelly.

 
********************************
 
29 januari 2014
 
Bovenstaand stukje is van vorig jaar.
Sinds we Asian Depot hebben ontdekt neem ik niets meer mee uit Nederland.
 
Vorige week zijn we weer bij Vivi gaan winkelen. Ze herkende ons meteen.
"Ellen - blok."
 
Vandaag was de andere Aziatische winkel, dichterbij, aan de beurt.
Ik moest een flesje ketjap hebben. Vivi verkocht alleen grote flessen.
 
 
Poepchinees zeiden we vroeger.
Sinds het Gordon-incident mag dat natuurlijk niet meer.
Maar dit is een pieschinees. De hele winkel stonk naar urine.
 
 
Niemand in dit oosterse oerwoud wilde ons de weg naar de ketjap wijzen.
Ze zaten achter de toonbank naar een Koreaanse soap te kijken.
 
Uiteindelijk ging ik toch weg met een fles die ik ook bij Vivi had kunnen kopen.
 
 
Alle ingrediënten zijn sinds enkele jaren verkrijgbaar.
Dat is een enorme plus.
 
 
Vanavond staat er dus nasi op het menu.
Met een gebakken ei en pindasaus.
 
Selamat makan.
********

Geen opmerkingen: